#1 2009-03-25 20:49:55

weasel

Administrator

Zarejestrowany: 2009-03-22
Posty: 51
Punktów :   

FS - Fleet save ! Czytac !

Na czym polega FS?




Zasada działania jest bardzo prosta. Wysyłamy flotę, a ona wraca o określonej godzinie, kiedy my możemy ją odebrać. Niby nic trudnego... a jednak.

Aby dopasować czas powrotu floty należy uwzględnić dwa czynniki: procentowa szybkość lotu (która powinna być możliwie najniższa, aby zaoszczędzić na deuterze), oraz odległość celu naszej floty (który również powinien znajdować się dosyć blisko, dokładnie z tego samego powodu).

    * Kiedy wybraliśmy już cel i dopasowaliśmy prędkość dobrze jest nie zapominać o kilku istotnych kwestiach. Mianowicie:
    * Jeżeli nasza flota startuje z planety, która jest w zasięgu falangi wrogiego moona, to powinna udać się na którąś z naszych pozostałych kolonii z misją stacjonuj.
    * Jeżeli decydujemy się na atak na idlera, to dobrze jest najpierw upewnić się, że na planecie, lub księżycu nie ma floty i obrony, bądź też jest ona na tyle słaba, że nasze ewentualne straty będą niewielkie.
    * Jeżeli lecimy na idlera przez duże "I", to dobrze jest się upewnić, że planeta ta wkrótce nie zniknie.
    * Jeżeli nasz FS puszczamy z moona, ale nie mamy GS-a, to najlepszym celem jest pole szczątków. Taki FS jest niemal niewykrywalny.
    * Jeżeli mamy GS-a i FS puszczamy z moona na nasze PZ, to dobrze jest wysłać na to samo PZ kilka fal recków tak, aby dotarły, zanim przyleci tam główna flota. Może nas to uratować przez korzystającymi z "klikania".
    * Jeżeli wysyłamy flotę falami, to nie zapomnijmy zostawić paliwo dla następnych fal.
    * Nie zapominajmy też, że pokazany czas loty dotyczy jednego odcinka, a flota pokonuje dwa.

Kiedy FS-a nie robić?



Jest kilka sytuacji, w których robienie FS-a (lub tradycyjnego FS-a) nie jest zalecane. Oto kilka z nich:

    * Spodziewamy się ataku słabszego przeciwnika, a nie posiadamy obrony (są to sytuacje raczej z pierwszych miesięcy gry). Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji najrozsądniejszym wyjściem jest wysłanie floty na 10% "gdziekolwiek" blisko i czekanie. Jeżeli atak nastąpi, to zwyczajnie zawracamy flotę albo tak, by wróciła przed tamtą, albo zawracamy od razu, a potem wysyłamy ponownie i robimy, co wyżej.
    * Mamy flotę, która sporo pali, a nie możemy jej nigdzie blisko wysłać. Do tego mamy bunkier, a zysk z floty w porównaniu ze stratami, jakie poniesie przeciwnik jest ujemny. FS raczej nie jest opłacalny. Nikt zapewne nie zaatakuje, ale ryzyko zawsze jest.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.heaven-island.pun.pl www.heaven-rp.pun.pl www.szkolarpgmakeraxp.pun.pl www.aktywnidziennikarze.pun.pl www.rapforlife.pun.pl